Родители искат да заведат дело срещу езиковата гимназия в Кюстендил.

Причината е конфликт между ученици, скъсани на поправителен изпит и учителя им по математика.
Родителите оспорват критериите за оценяване, а според децата преподавателят се отнасял с тях тенденциозно.

Трима деветокласници от езиковата гимназия в Кюстендил повтарят годината, защото са скъсани на поправителен изпит по математика.

Децата твърдят, че учителят нарочно се заяждал с тях и им пишел само двойки.

Деси се е преместила в Пловдив. В новото училище вече е изпитана три пъти по математика:
"Имам две шестици и една шестица на ЗИП върху задачите, които ме бяха на изпита. Това в момента учим, а аз съм скъсана на тези задачи."

Борислава за втора поредна година е оставена на поправителен:
"Ами заяжда се. Че съм била лигла, че съм магаре, маймуна. Ти не си за тук, а за зоологическата градина.
Той каза: Да си мълчи и ще има З."

Същото твърди и третият скъсан ученик - Петър. Срещу името му в дневника има само 2.

"Някои твои съученици имат 5 и 6?"
"Г-н Стоилов работи само с определени ученици."

На изпита Петър решава 3 от общо 6 задачи. По критериите на учителя, всяка решена задача се оценява с по 1 точка. В случая с Петър, Стоилов оценава работата с половин точка. Вторият проверяващ й дава 2 точки. Бащата на Петър оспорва криетериите на учителя:

"В това училище нещата не са много в реда на закона, затова ще потърся правна отговорност на ръководството."

От Министерството на образованието правят проверка. Експертите установяват, че учителят е нарушил разпоредбите за оценяване. Ученикът пък не е решил задачите.

"Този учител е в нарушение на Наредба 3 от 15.04.2003 за критериите за оценяване, твърдят от образователното министерсство.
Той може да даде тези задачи, но трябва да изработи критерии от 2 до 6 и не е правилно ученик да реши една задача и да получи 2."

Според държавния експерт две от решените задачи са грешни, а третата е вярна на половина.

Учителят отказа да обясни пред камера, защо е избрал такива критерии.

Не отговори и на въпроса дали е нагрубявал ученици. От училището твърдят, че няма доказани случаи.
В анонимна анкета ученици пишат, че миналата година е имало конфликти.
До седмица ще има заключение и от Агенцията за закрила на децата как учителят общува с учениците.