По данни на Пътна полиция от началото на годината досега там са станали повече от 30 катастрофи. Има риск от нови инциденти, защото районът не е обезопасен.
През прохода минава целият трафик от автомобили между София и Варна. Това е един от най-опасните участъци по главния път заради острите завои, които следват един след друг.
"Минавам по два пъти на ден - на отиване и на връщане обаче - постоянно катастрофи. Не спазват правилата, изпреварват без да мислят изобщо”, споделя гражданин.
И нова опасност дебне шофьорите по трасето. По платното едва си личат останките от боя, които маркират къде свършва асфалтът. Линията между двете платна изобщо я няма.
"Самата видимост е намалена и като няма пътна маркировка, не може да се прецени дали е разрешено изпреварването, дали не е. Доста знаци има, които са скрити зад храстите и като липсва и маркировката е още по-лошо”, твърди Евгени Георгиев, шофьор на ТИР.
Близо половината от тежките катастрофите в региона, при които има загинали, са точно по този маршрут. От КАТ са направили предписание на областното пътно управление да обезопаси участъка. Това включва не само нова маркировка, но и запълване на зейнали шахти и отводняване на трасето.
"До този момент заради липса на финансови средства от тяхна страна, все още тези предписания не са изпълнени. С което протакането във времето ще затрудни още повече преминаването през този участък, създавайки предпоставки за тежки произшествия и отнемане на човешки животи”, каза анатоли Господинов, началник на КАТ в Търговище.
От областно пътно управление заявиха за bTV, че са осигурени средства за частично стягане на всички републикански трасета в региона. Главния път ще презимува без ограничителна маркировка, но поне ще има осева линия.