В София сигурно има десетки такива "опасни” места
В градовете за почистването на клоните около знаците отговаря общината, а по междуградските пътища Пътната агенция.
Пътят Плевен-Никопол е един от най-натоварените в областта. Той е нов, широк и хубав. Само за 20-тина километра обаче се натъкваме на поне 10 невидими пътни знаци. Като знак, който предупреждава за опасен завой и забранява изпреварването. Вижда се в последния момент и много от шофьорите не го спазват. Мнозина шофьори признават, че са санкционирани заради невидими знаци.
Антон Богданов пътува по този път поне веднъж седмично. От нас разбира, че след село Коиловци има забранителен знак за скорост 70 км в час. Знакът не е нов, но е напълно покрит от буйната растителност край пътя.
Наблизо е едно любимите места на катаджиите
А пътят е надолу и много от колите преминават с по-висока от указаната в невидимия знак скорост. От Пътно управление-Плевен признават, че всички пътища в района са обрасли и знаците не се виждат. Както и че вече има отпуснати пари за почистването им.
„Имаме 650 хиляди лева. Да кажем, че са достатъчни, ще излъжем, но смятам, че ще можем да оправим горе-долу с тях”, каза инж. Ивайло Денчев, директор на Пътно управление-Плевен.
Почистването обаче ще е факт една в края на месеца. Дотогава знаците остават невидими за шофьорите.
В Шумен 35 хиляди лева годишно струва на общинска фирма трябва да поддържа знаците по пътищата в района открити и видни за шофьорите. По този път е имало почистване, но само някои знаци се виждат.
От общинско предприятие „ Паркинги и гаражи" обещаха до понеделник да изрежат надвисналите над знаците клони. За сравнение, по магистралният път за морето край Шумен тази година невидими знаци няма.
Може ли акт, получен заради невидим знак, да бъде обжалван?
Има стотици хиляди сигнали за такива знаци. Ние алармираме за проблема със знаците от 2009 година, че не се слагат където трябва, не са на нужната височина и това се използва от органите, за да бъдат санкционирани шофьорите”, каза за bTV Новините Борис Гаврилов от Българския автомобилен съюз. Според него хората трябва да търсят правата си и да обжалват на всяка цена.
„Не трябва да се остава правата им да бъдат потъпквани, поради това, че някой не си е свършил работата”, каза Гаврилов. Успеваемостта в съда при обжалване на такива актове била 75 процента.