Системата на оценяване в българското училище е доста архаична и се нуждае от модернизация. Това каза министърът на образованието, младежта и науката Сергей Игнатов пред журналисти след участието си в петата национална конференция "Училището - желана територия на ученика".

Той уточни, че традиционно засега не се виждат никакви основания за промяна на шестобалната система на оценяване, но може да се промени диалогът с учениците. Те трябва ясно да знаят още в началото на учебната година, на срока, какво се изисква от тях по всеки предмет и какво тези изисквания ще им донесат за формирането на крайната им оценка, каза министър Игнатов.

Пледираме за интерактивно оценяване в училище и то не може да се осъществи само чрез изпитване на научен урок, а могат да бъдат изпълнявани и много други задачи, които да докажат подготвеността на учениците, заяви образователният министър.

Той даде пример как може да се осъществи тази "модерна, прозрачна пътека за оценяване". Например, за да се приключи добре учебният срок по даден предмет, учениците да изпълнят различни задачи. Освен изпитването, например, четири пъти по предмет, ако това са ученици от 8-ми до 12-ти клас, да има изисквания да напишат дадена работа, да подготвят презентация или да заведат своите съученици на посещение в музей и там сами да им разкажат за експозициите. По този начин голяма част от активността в училище "пада върху самите ученици", обясни министър Игнатов. Той добави, че зазубрянето не дава добри резултати в училище.

Попитан дали ще се премахне формалното изискване за минимален брой оценки за срока по част от предметите, Сергей Игнатов каза, че това изискване трябва да се преосмисли, но не и да се отказваме от него. Пледирам за едно многокомпонентно оценяване на учениците, посочи министърът на образованието. По думите му няма намерения за въвеждането на втори държавен задължителен зрелостен изпит по математика.