За разлика от филмовите категории на наградите "Оскар", при които нямаше особени изненади при номинираните, номинациите в музикалните категории – за най-добра оригинална песен към филм и най-добра оригинална музика, предизвикаха доста противоречиви реакции. Музикалните медии на запад, сред които Билборд и MTV, определят решенията на Академията като "изненадващи", но все пак се оказва, че всичко си има обяснение...

Тази година Академията номинира само 2 песни в категорията "най-добра оригинална песен към филм" при положение, че има възможност да номинира 5. Избраните са "Man or Muppet" от "Мъпетите" и Real In Rio от "Рио". Така извън битката останаха песни, които бяха сочени за фаворити – "Hello, Hello" на Елтън Джон от "Гномео и Жулиета”, "Bridge of Light" на P!nk от "Весели крачета 2", песента на Зоуи Дешанел "So Long" от "Мечо Пух", както и "The Living Proof" на Мери Джей Блайдж от "Южнячки". Песента на Мадона “Masterpiece”, която грабна "Златен глобус" в същата категория, предварително отпадна от битката, след като бе определена за "неподходяща".

"Тъжна съм и имам чувството, че Академията се прави на гадна...", коментира отпадането си от борбата за "Оскар" Мери Джей Блайдж.

Какво всъщност се е случило? Системата за гласуване за номинациите за наградите "Оскар" не е от най-простите. В музикалните категории гласуват музикални специалисти, на които биват показани откъси от филмите, в които присъства конкретната песен. Те не гледат цялата лента. След това, експертите поставят оценка от 1 до 10 на всяко парче. Ако нито една песен не получи средна оцена 8.25, то няма номинирани и категорията отпада. Ако само една песен получи нужната оценка, както най-вероятно се е получило тази година, то в надпреварата влиза и песента, събрала най-висок резултат от останалите. И ето така стават проблемите, както се казва...

Битката обаче остава оспорвана, защото наградата ще бъде присъдена след гласуване от всички членове на Академията, а не само с гласовете на музикалните специалисти. Все пак обаче като че ли интригата не е същата...

В другата музикална категория, в която сили мерят композиторите на оригинална филмова музика, също имаше изненади. Като се започне от Джон Уилямс и двете му номинации – за музиката към "Приключенията на Тинтин" и тази към "Боен кон" (и двата филма са режисирани от Спилбърг), и се завърши с отсъствието на миналогодишните носители на "Оскар"-а в тази категория – Трент Резнър и Атикус Рос, които създадоха музиката за "Мъжете, които мразеха жени".

Ето и списъците с номинираните в двете категории (в случай, че две заглавия правят списък):

Най-добра оригинална песен към филм:
-    Man or Muppet – Брет Макензи ("Мъпетите")
-    Real In Rio – Серджио Мендес, Карлиньор Браун и Сиеда Гарет ("Рио")

Най-добра оригинална музика:
-    Джон Уилямс – "Приключенията на Тинтин"
-    Людовик Бурсе – "Артистът"
-    Хауърд Шор – "Юго"
-    Алберто Иглесиас – "Дама, Поп, Асо, Шпионин"
-    Джон Уилямс – "Боен кон"

Как ще коментирате избора на Академията? Тези номинирани ли са вашите избраници или фаворитите ви останаха извън играта? Споделете мнението си в коментарите!

Всичко за "Оскар"-ите ще намерите в специалната ни тема>>