По време на празниците, когато хората използват масово автобуси, сигналите за кошмарни пътувания значително зачестяват. Липса на парно при минусови температури, аварии и цялостен дискомфорт са част от оплакванията на ползващите услугите на българските превозвачи.

Тотален контрол от страна на ДАИ обаче не може да има, обясни в "Тази сутрин" Димитър Ганев  зам.-изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация”. Оказва се, че основният контрол остава в ръцете на собствениците на предприятията, които извършват превозите.

"Купувайки си билет, всеки пътник сключва договор с превозвача. Ако не бъдат спазени условията на този договор, той трябва да потърсят правата си в Комисията за защита на потребителите. Автомобилната инспекция не може да бъде страна в този процес", обясни той.

Подобно е положението и с контрола на скоростта. За целта се използват тахографи, който обаче често са манипулирани от превозвачите, заяви Димитър Ганев. Той допълни, че всеки автобус трябва да има устройство, което да допуска максимална скорост до 100 км/ч. Ако обаче тя е по-голяма, това се превръща в свидетелство за неговата манипулация.

Какво може да направи в подобна ситуация пътникът?

ДАИ няма телефонна система за мигновен контрол. За това евентуално може да се разчита на екипите на инспекцията, разположени по пътя. Ако обаче имате от какво да се оплачете, телефонът за сигнали за некоректни превозвачи е:

02/ 930 88 94

Там обаждането ви ще бъде записано, след което преслушано от служители на ДАИ. Димитър Ганев увери, че всички подадени сигнали се проверяват.

Сигнали за некоректни превозвачи, изпратени от потребители, можете да видите в рубриката ни "Аз, репортерът".