След като в началото въпросът към потребителите бе: ще си купите ли продукти от чисто месо, ако ги има на пазара, сега маркетинговите агенции питат хората - спряхте ли да купувате „Стара планина”, след скандала със соята.
"Това, което като топли резултати мога да кажа, е, че определено имаме компрометиране, както на стандарта, така и на марката и в реално потребителско измерение това се случва със свиване на потреблението на продуктите с този тип стандарт”, съобщи Юлиян Добрев.
Влизаме във верига хранителни магазини и питаме: Има ли спад в продажбите на продуктите "Стара планина"?
"Компютърът показва, че има динамика по посока растеж на продажба на стоките с наименования "Стара планина" и смятам, че това ще се увеличава, тъй като клиентелата е по-специална при нас, тя е по-взискателна, придирчива, иска да бъде от месо”, коментира Божидар Петракиев.
Ако има отлив, той е най-вече сред хората с по-ниски доходи.
"Ние започнахме силно с идеята да правим едни истински неща, в последствие не можахме да изкараме и месец без да имаме чистата схема, по която се произвеждат тези продукти и реално още непроходил стандартът, компрометирането доведе до задаването на въпроса - добре де, защо да плащам с еди колко си процента повече, след като така или иначе като гледам какво става не може да ми се гарантира, че това нещо е произведено по декларирания начин”.
Всеки има свой отговор на този въпрос.
Тази седмица Асоциацията на месопреработвателите в България ще решава дали след скандалите около "Стара планина”, не е по-добре да се изработи нов стандарт за продукти от чисто месо.