Шок и паника в останалата вече без лиценз фирма „Ентуртранс". Служителите се чувстват изкупителни жертви на транспортната система.  

Всички автобуси на „Ентуртранс" са на паркинг пред гаража, който фирмата ползва под наем в Бургас, без двата пътували вчера, задържани от ДАИ.

Единственият служител, който екипът на bTV откри  там, е монтьорът. След седем години във фирмата Кадир се връща в Турция. Твърди, че макар и стари, автобусите са технически изправни.     

„Ако е опасно, защо да го пускам на път? Аз убиец ли съм, шофьорът убиец ли е? Автобусът е стар. Стар, ама ако върви, няма проблем", казва той.

При него идват за ремонт и чужди автобуси, защото си разбирал от работата. Като този от Молдова, произведен 2006 година. Собственикът му, който е и шофьор, е категоричен, че в Европа не трябва да се пътува с толкова стари автобуси, като нашите. В Молдова, например, не може да получиш лиценз за превоз на пътници в Евросъюза с автобуси над 10 години.        

„Невъзможно е, защото има контрол. И на границата има контрол за всички документи, които трябва да се представят - техническо състояние на автобуса, задължителен преглед на три месеца", обясни Александър Гандрабур. Фиктивни прегледи също не били възможни.

Шофьорите на „Ентуртранс", пътували за последно вчера, са в шок от наложените им глоби. Актът на Хюсеин е за 3000 лева - автобусът се оказал технически неизправен - имало теч на масло и срязана гума. Твърди, че инспекторите са се престарали.

Шофьорите казват, че проблемите в „Ентуртранс" се появили през последните месеци, когато банките отнели по-новите автобуси на фирмата, заради неплатени лизингови вноски.