БДЖ вози пътниците във вагони с изтекъл срок на годност, заради безпаричие. Това беше потвърдено от Министерството на транспорта вчера. На фона на далаверите с вагони, който са източили милиони от железницата, продължава изтичането на средства на дребно чрез пътуване гратис по определени линии. Стоян Георгиев разказва как става това.

Акция срещу гратисчиите по крайградските ж.п. линии около София започна БДЖ преди година и половина. Тогава беше установено, че пътниците по линията Ихтиман - София не си купуват билети, които струват 3 лева, а дават левче - два на ръка на кондуктора.

Повече от година по-късно, екипът ни отново се качи на влака Ихтиман - София в 6:20 ч. сутринта, за да провери дали пътуването за сметка на държавната железница продължава. Прави впечатление, че над 100 пътника чакат влака в ранни зори, а едва десетина си купуват билет.
Билетът до София струва 3 лева от гарата и 6 лева, ако се купи във влака. Защо ли пътниците предпочитат да плащат във влака?  

"Минават с ръката и събират парите, а тия с картите, дето редовно пътуват стоят прави. От нищо не се притесняват”.

"Със стотинките - зависи от кондуктора - между 50 стотинки и 2 лева”, обясняват жени във влака.  

Екипът ни разбира, че година и половина по-късно във влака Ихтиман - София ситуацията не се е променила особено. Пред камерата на bTV срещу всички пари, на ръка се издава документ. Не se знае обаче дали това е така в останалите дни.  

- От Ихтиман до София не си купуват билет.
- Как пътуват?
- Дават на кондуктора. Четири човека - един билет.
- Откога е така?
- Постоянно. Пътувам вече десет години във влака - всяка сутрин е така. Така е и сутрин, така е и вечер – обяснява друг пътник.

- Защо повечето хора си купуват билети във влака?
- Защото повечето идват в последния момент.
- Не е ли по-скъпо във влака? Ако си го купи във влака колко струва?
- Шест лева.
- В случая тия хората дават по  6 лева?!
- Да, в повечето случаи да – заявява кондукторката.

- Колко платихте?
- 2 и 80.
- Не е ли шест лева във влака?
- Знаем, че е толкова скъпо, но не можем да плащаме, нямаме пари.

Година и половина по-късно пътниците от Ихтиман продължават да не си купуват билети, продължава и плащането на ръка във влака.

"Вижда се какъв е пътникопотокът точно на една от големите гари - Ихтиман. Правим съвместни акции с Транспортна полиция, за момента се оправя положението. На другия ден е същото. Кондукторите се санкционират, уволняват”, коментира в студиото на предаването "Тази сутрин” изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов.

Разговор по темата можете да видите в прикачения файл.