„Основната идея на реформата в БДЖ е да заработи на пазарен принцип. Да се постигне едно човешко отношение към пътниците – от гишето за купуване на билет до слизането от влака. За това не са необходими допълнителни средства. БДЖ реално е в практически и технически фалит - отделят се минимално средства, за да се подобрят условията”, обясни Методи Христов – управител в дружеството.
Към неговото мнение се присъедини и колегата му Георги Иванов: „Всички служители на БДЖ трябва да знаят, че който не си върши работата, няма място при нас. Има телефон на сайта, получаваме сигнали, има и наказания, които са 117 от началото на годината”.
На въпрос дали отношението на служителите е свързано с ниските им заплати, Христов отбеляза, че заплащането на труда трябва да бъде свързано с резултатите.
За пожарите във влаковете
Оказва се, че основните причини за възпламеняването на влакове са техническите повреди и кражбите. Очаква се обаче да бъде въведена нова противопожарна система.
При за нововъведения могат да бъдат получени от продажбата на около 11 000 товарни вагона, които са извън експлоатация заради намалените обеми на работа.
Температура навън 35 градуса, във влака – също толкова
Оплакванията за адските жеги във влаковете по време на лятото също не са рядкост. От 18 дизелови мотриси с климатик само шест са били с работеща разхлаждаща система. За два месеца обаче са били ремонтирани още осем, а до края на август всички останали ще заработят отново, обещаха от ръководството. Работи се и по отоплението.
Според управителите на „Пътни превози” ЕООД проблемите идват от лисата на профилактика или на лоша такава по една или друга причина.
Пътниците обаче могат да очакват подобрение съвсем скоро – до май 2012 година ще бъдат доставени нови 30 спални вагона. Подготвя се и нова информационна система.