След България, истерия по пазаруване и в Съединените щати.Милиони американци се наредиха пред големите магазини още през нощта, за да се възползват от традиционните разпродажби след Деня на благодарността.

Хората стоически издържаха на дъжда и студа в Черния петък, за да се възползват от големите намаления след празника.

Денят носи името си заради печалбите, които търговците на дребно са реализирали при големите продажби на по-ниски цени.

Сметките им приключвали на черно, а не на червено. Всички големи магазини и особено лидерите "Уолмарт" бяха създали организация за по-голяма безопасност, след като преди 2 години служител на магазин беше премазан от тълпата.

На разпродажбите след Деня на благодарността на половин цена могат да се купят иначе скъпи стоки като компютъри и телевизори.

В една от специализираните вериги например последен модел плосък 32-инчов телевизор се продаваше за скромните 198 долара.