Тази вечер бяха раздадени наградите за ефективност на рекламата "EФИ -  България". Специално жури е избрало 14 финалисти сред общо 35 по-значими реклами.

Конкурсът, който се организира за четвърта поредна година, търси в работата на агенциите и рекламодателите доколко кампаниите им са постигнали целите си.  Ефективността на всяка отделна кампания се оценява по 4 показателя: какви са предизвикателствата и целите пред кампанията, идеята на кампанията и как й е вдъхнат живот, и не на последно място какви са постигнатите резултати.

Сред категориите, в които се състезават рекламодателите, са стоки, услуги и промоции.  

За първи път след анализ на финалистите и победителите в конкурсите по света Effie Worldwilde ще публикува класация на ефективните компании и марки. Това, което пък се забелязва от тазгодишния конкурс, е че рекламата започва да излиза от кризата.

Основното нещо, което се опитвахме да намерим, е най-ефективната реклама, обясни Весела Димова, bTV Media Group, част от журито.