"Големите центрове имат голямо бъдеще. През последните четири години, откакто открихме първия търговски център, моловете имат голямо развитие, всяка година се откриват нови центрове, хората все повече привикват да пазаруват в тях. Ясно е в момента, че има криза и приходите намаляват, но хората се нагаждат към промените", смята Озгур Явуз.
Коридорите на моловете обаче изглеждат пусти. И дори за чужденците появата на мол след мол изглежда странно.
В България наемите за магазини в луксозен мол са много по-ниски, отколкото ще плати една световна марка в Париж, например. Въпреки това обаче много от фирмите, наели помещения в моловете във Варна и Стара Загора, затварят врати.
Според икономистите, много от скъпите марки ще се наложи да напуснат страната, просто защото не могат да издържат на правилата.
Затова се очаква търговските градове да запълнят нишата. При тях инвестициите за строителство на метални халета са много по-малки, наемите на земеделски земи в покрайнините - също. Нова тенденция е да се използват и модерни зелени технологии, които също спестяват средства.
