
НДСВ и ДПС не успяха да съберат мнозинство за поправките в Закона за гражданското въздухоплаване.
След оспорвани дебати в Парламента, девет депутати от НДСВ се въздържаха и не разрешиха на концесионерите на летищата, да събират летищните такси, вместо държавата.
Проектът предвиждаше таксите за кацане, за паркиране и за пътници, да бъдат събирани от концесионера на летището, а не от държавата, както е в момента.
Това според управляващите ще позволи в летищата във Варна и в Бургас да бъдат привлечени чуждестранни инвеститори. 23 западни фирми вече били проявили интерес.
През последните години двете летища посрещат все повече пътници и имат нужда от модернизация, обясниха вносителите.
Опозицията не прие идеята със съмненията за корупционни намерения и с обяснението, че така в бюджета няма да влязат парите от таксите, които за миналата година от двете летища са над 13 милиона лева.
"Смущаващото е и нещо друго, че министърът съобщи намерения за отдаване на един субект на двете летища, във Варна и в Бургас, което е много странно. Вече за 35 години, тука става дума за изключително много пари", каза Благой Димитров от СДС.
След няколкочасови дебати, проектопромените бяха гласувани два пъти. И двата пъти управляващите не успяха да съберат мнозинство.
"Животът е пред нас, има още две години в този Парламент и този законопроект така или иначе ще бъде приет", убеден е Мирослав Севлиевски - депутат от НДСВ, вносител на проекта.
Който гласува против е против чуждестранните инвестиции, заяви Севлвиевски по-късно.
"По принцип смисълът на тези пари никога не е бил да отиват в държавния бюджет. Летищните такси са предназначени за поддържане и изграждане на летищната инфраструктура и други дейности, които подробно са изброени в Зкона за гражданското въздухоплаване, т.е. смисълът не се променя", поясни Златолина Мукова, заместник-министър на транспорта и съобщенията.