Автобусните превозвачи се обявиха “за” реформа в БДЖ - цените в железниците били нереално ниски и създавали непазарна среда в транспортния бранш. Стачката в железниците увеличила незначително приходите на автобусните фирми - така браншът отхвърли обвиненията на синдикатите, че търси фалита на БДЖ.
От началото на жп стачката служителите на Централна автогара-София отчитат увеличение на пътниците с около 10%.
Служител ан касите обобщи, че се увеличил броят на пътниците основно близките дестинации - Враца, Мездра, Своге, местата, до които хората са пътували с влак.
Паулина Петкова пътува всяка седмица от Стара Загора до София, винаги с автубус. Направило й впечатление, че откакто започнала стачката в БДЖ цената на автобисния й билет скочила от 16 на 18 лева. Само една фирма не е вдигнала цената на билетите.
Според автобусните превозвачи стачката е увеличила приходите им с по-малко от 1,5 на сто
Казват, че са се увеличили пътниците само по кратките маршрути, което означавало, че БДЖ има малко пътници.
„Очаквам журналистите да попитат всяко едно домакинство готово ли е да плати 100 лева данък БДЖ годишно - толкова, колкото е местният му данък и готово ли е да плати 400 лева за всички просрочени дългове, за да продължи да съществува в БДЖ във формата в момента”, предложи Ивайло Константинов от Национално сдружение на автобусните превозвачи в България.
Ако стачката продължи, автобусните фирми очакват напрежение по празниците,
защото не познават структурата и поведението на клиентите на железниците по това време. Въпреки това, уверяват, че имат ресурс да се справят.