Няма смисъл да се слагат колани в автобусите. Това посочват близо 60% от потребителите на btv.bg, участвали в анкета на сайта. Според 40 на сто обаче е крайно време да се въведе подобна мярка.

Предложението за задължително ползване на коланите в автобусите за междуградски и международни превози е предложение на Съюза на организациите в автомобилния транспорт и Асоциацията на българските предприятия за международни превози. Според тях това ще повиши безопасността на пътниците и ще спре ползването на стари автобуси по тези маршрути. Повече прочетете тук >>>

"Първо да сменят автобусите, после да оправят дупките по улиците

и след това, съвсем естествено, ще се научим да слагаме и колани в автобуса. Но я си представете стриктен пътник с колан в горящ автобус поради неизправност или същия пътник в обърнат автобус поради дупки по пътя – чудо”, коментира потребител.

"Глупости - коланът няма да те спаси, ако се обърне рейсът или катастрофира. Някои път коланите не спасяват. Дори съм чувал за катастрофи, в които водачите са били с колани, но са загинали от счупени вратове от силния удар”, допълва друг.

"Редовно пътувам с автобус на дълги дестинации - не стига, че някои са супер тесни,

пък и колан да се слага! Да, наистина е предпазна мярка, но никога не се знае и ако някой ме задължи за 8 часа пътуване до морето да слагам колан в препълнен автобус със слабо работещ климатик – не, не бих сложила”, категоричен е трети.

"Първо, трябва автобусите да са хубави, добре поддържани и проверени реално за техническото им състояние. После, ако имат колани при излизането си от завода, то трябва да бъдат ползвани. И не на последно място - родителите ми бяха купили билет за сина ми, който е на 5 г., и споделиха, че от Ахтопол до София в автобуса е имало 3 деца, които всичките са били на задните седалки. Според мен преди всичко има ли деца, независимо от местата и номерата в рейса, трябва те да бъдат разполагани в предната част на автобуса, за да може да се евакуират при нужда най-лесно. Не е нужно да има закони на всяка цена, трябва да има мозък в главите на сънародниците ни”, споделя участничка в анкетата.

"Не е удобно да бъдеш вързан няколко часа, особено в някой от българските автобуси

Прави ми впечатление, че липсват на подходящи места специални инструменти за чупене на стъкла и пожарогасители. Не трябва да се допускат автобуси без климатици, независимо дали са за градски, междуградски или международен транспорт”, заявява друг потребител.

"Съгласна съм с всички, които споделят мнението, че автобусният ни транспорт е под всякаква критика. Но освен в техническо отношение, липсва и отношение на водачите към возещите се в автобусите. Докато карат като състезатели и псуват като каруцари, а да не говорим , че не можеш и забележка да им направиш (не дай си Боже) - оправия няма да има”, подчертава друг.

Продължавайте да участвате активно в нашите анкети. Сега ви питаме какво пазарувате по интернет. Очакваме мнението ви тук >>>

Резултатите от анкетата не са на базата на национално представително проучване. За нас от btv.bg обаче са много ценни, тъй като отразяват мнението на потребителите, които ежедневно ни гласуват доверие.