"Последните 2 години не бяха фестивално време, нямаше средства за командировки и т.н., това са първите разходи, които се "режат" при криза. Така или иначе успяхме през тези две години да запазим името, миналата година бяхме в София, макар и за кратко - само за една вечер. Сега се разширяваме, фестивалът ще бъде три вечери", каза Кузмов.
Той поясни, че тази година няма да има състезателна част, каквато имаше в предходните фестивали. "Установихме, че на хората от бранша им липсва това място за срещи. Много са ме упреквали, че е много купонджийско, че хората много се веселят, а малко работят, но за мен точно това е най-важното. Защото точно в тази атмосфера разбираш кой какъв проект има, какво прави, какво се случва. Така че решихме да запазим, макар и в по-друга формула, срещата в Албена", каза още директорът на фестивала.
Сред събитията на фестивала тази година са модулът "Медии и избори", където ще се обсъждат политически въпроси, кампании на политическите сили, политическа реклама. Специално внимание ще бъде обърнато на блоговете - новите медии, както и на т. нар. "дигитално мастило". Това са новите дигитални четци на книги и на вестници, които заместват хартиения носител.
Георги Кузмов каза, че на фестивала са поканени всички хора, които са изкушени от медии, комуникации и реклама. Сред модераторите на панелите има и хора, които не са пряко свързани с медийния бранш, като Мариана Хил и Соломон Паси.
"Соломон паси има зад гърба си 20 години Атлантически клуб. Той изкара много години в елита на политическия живот на България, така че неговата лекция ще бъде много интересна", заяви Кузмов.
Той уточни, че ще бъдат дадени три специални награди - "Крос кънтрис" ("През държавите"), "Свобода и прозрачност в медиите" и "Инвестиции в медиите"