Филмът "Добро утро, Вавилон" на именитите италиански режисьори братя Тавиани – Виторио и Паоло, открива панорамата в кино "Одеон" за 80-годишнината на Паоло Тавиани. Прожекцията е на 4 ноември от 17:30 ч. В програмата са и "Баща-господар", "Нощта на Свети Лаврентий", "Хаос".

Винсент Спано, Жоаким де Алмейда, Грета Скаки, Омеро Антонути са сред актьорите в "Добро утро, Вавилон" (1987) – за двама талантливи майстори от Тоскана, реставратори на катедрали, които пристигат в Холивуд в началото на миналия век. Там откриват за себе си Грифит и киното и разбират, че в основата и на катедралите, и на филмите стои творческото горене.

"Заглавието на филма е поздрав към Холивуд, към зората на киното. За нас Холивуд беше олицетворение на Америка – мястото, където ден след ден са се събирали хора, водени от подтика да намерят ново средство за общуване, за изразяване. Нашият филм е вдъхновен от епизод, който се развива във Вавилон от филма на Дейвид Грифит "Нетърпимост", обясняват режисьорите.

"Заснет в Тоскана и Калифорния, филмът е наситен с екзотика, с творчески преживявания и страсти. И всичко това е поднесено изящно, естетично, професионално. Изпълнен със замайващи холивудски сцени, филмът изследва в дълбочина проблема за личността и творчеството, като изразява и преклонение пред киното", пише критиката.

"Баща-господар" (1977) – със "Златна палма" от Кан – по автобиографичната книга на Гавино Леда, разказва за неграмотен овчар от Сардиния, който на 20 години започва да учи и след преодоляването на всевъзможни трудности става професор по лингвистика.

Специалната награда на журито в Кан печели "Нощта на Свети Лаврентий" (1982) – "възвишен филм… величествена и много оригинална творба, която отваря съзнанието за много размисъл". "Онези години бяха жестоки, но ни помогнаха да разкрием всичко, на което хората са способни – и в доброто, и в злото", коментират братя Тавиани филма, в който през лятото на 1944 г. немците, бягащи от Тоскана, заплашват да взривят едно село, за да забавят идващите партизани.

Четири новели по сюжети на Пирандело обединява "Хаос" (1984) с две награди "Давид на Донатело" – за продуцент и за сценарий, и "Сребърна лента" за най-добър сценарий на Гилдията на италианските филмови журналисти.