"Пожелавам си да изкарам мандата докрай, но нека коментираме нещата в качеството ми на номинация, все още”. Това заяви в интервю за предаването "Тази сутрин” Ивайло Московски – доскорошен заместник-министър на транспорта, който бе определен от премиера Борисов за наследник на подалия оставка транспортен министър Александър Цветков. Лично премиерът е настоял за смяната на Цветков. Това каза самият той пред журналисти в Пловдив. Припомняме ви, че по-рано от транспортното ведомство съобщиха, че причините на Цветков за това му решение са лични.

Считам, че сме в добри отношения със Симеон Дянков

изпитвам голям респект към вицепремиера и смятам, че той ще доведе България до добри позиции в Европа. На фона на останалите страни в Европа, страната ни изглежда доста стабилна. Доскорошният заместник-министър на транспорта призна,че няма личен автомобил и е дошъл за интервюто със служебен транспорт. Искам да внеса яснота по оперативна програма "Транспорт". Личното ми мнение е, че

Александър Цветков остана до известна степен неразпознаваем за Европейската комисия

България е единствената страна, през която преминават пет европейски транспортни коридора, а това е силен аргумент за получаване на средства, заяви бъдещият министър на транспорта. По думите му критиките на Брюксел са към това да бъде подобрен административният капацитет. В НКЖИ се направиха промени, които доведоха до забавяне на процесите. Става дума за административния капацитет -

националната компания бе лишена от голям брой експерти

Нямам представа защо бяха помолени да напуснат и после ръководството започна да ги връща. Може да се нарече и лош климат, отбеляза Московски. Той призна, че му е трудно да даде отговор защо е сменен Цветков. Напоследък доста се използва темата за оперативна програма "Транспорт", каза заместник-министърът и отбеляза, че

вината на Цветков не е в усвояването на средствата по програмата

В докладите основните критики са за липсата на административен капацитет в бенефициентите, каза Московски. По думите му сега се правят безпрецедентни инвестиции в железниците. Някои от тях вече са започнали. Целта е обновяване на железопътната структура. Предвижда се влаковете да могат да се движат със 160-200 км/ч. Имаме уговорка с ЕК, че ако постигнем тези цели,

след 2014 г. те ще бъдат склонни да дадат пари и за влакове

обясни той. Няма напрежение между Цветков и мен. Смятам, че идеята е да се налее свежа кръв. Не трябва да се политизират толкова нещата. Става въпрос за повече прагматизъм, заяви той.