Четиридесет и седем процента от българските граждани са адекватно информирани за предназначението на телефон 112. Това показват резултатите от първото национално представително проучване на общественото мнение за системата за спешни повиквания с единен европейски номер 112, направено от Националния център за изучаване на общественото мнение в периода 25 - 30 юни 2010 г., съобщиха от дирекция "Национална система 112" - МВР.

Делът на информираните е по-висок от средния сред най-младите респонденти на възраст между 18 и 29 години и сред трудово активните хора на възраст между 40 и 49 години. Сред добре информираните попадат и висшистите, столичаните и жителите на големите градове и хората с жизнен стандарт около и над средния, показва проучването.

Останалите участници в него посочват отделни случаи, при които, според тях, трябва да се обърнат за помощ към 112 – при бедствия, необходимост от спешна медицинска помощ, пожари, нарушения на обществения ред, престъпления, пътни инциденти, аварии и за подаване на важна информация.

По-голямата част от интервюираните – 59% са наясно, че телефон 112 е единен номер, който функционира в 27-те държави-членки на ЕС. Около пет пъти (12%) по-малко са хората, които не са добре запознати и мислят, че телефон 112 функционира само в България.