Може и все още да не сте си инсталирали новия Тimeline на личния си профил във Facebook, но неизбежно сте попадали на него, защото доста от приятелите ви вече са преминали на следващото ниво, което социалната мрежа предлага.

Но питали ли сте се – когато попаднете на Тimeline профил, то накъде се насочва погледът ви, какво виждате и разглеждате, в каква последователност и колко време отделяте на отделните елементи от него? Както и най-логичният въпрос: Има ли нещо случайно в това от Facebook да въведат новия дизайн за личен профил или фен страница? Естествено, отговорът е "не”, а ето и малко повече "защо”…

Отговорът всъщност не е един, а няколко, и идват от "Mashable" чрез проучване, проведено с "Eye Track Shop" – стартъп, който се занимава с анализи за рекламодатели чрез проследяване и запис движението на очите. Изследването показва три категорични и много важни неща…

Поредност на фиксиране на отделните елементи

1.    Отварянето на Timeline мигновено приковава първоначално очите към голямата хоризонтална снимка, разположена над останалите елементи или говорим за т. нар. обложка. Но истината е, че въпреки това, те остават на нея по-малко време, задържайки се в по-голяма степен на самата профилна снимка, която е доста по-скромна като размери.

Необходимо средно време за фиксиране на отделните елементи

2.    Става ясно още и че 63% от потребителите забелязват рекламите от тип "Sponsored stories“ при Timeline на профила, докато при старите профили на Facebook, познати като "стена”, цифрата е с цели 20% надолу.

Ниво на визуално внимание към отделните елементи

3.    Потребителите прекарват 2,2 сек. в разглеждане на лична информация от рода на  "работа“, "локация“ и т. н. в новия Timeline, докато при старите профили това отнема само 1,6 сек. Което е един от малкото, но пореден ход от страна на Facebook да се опитва да задържи колкото е възможно по-дълго потребителите в социалната си мрежа за сметка на конкурентните.

Това са само малка част от първоначалните изследвания и впечатления и тепърва със сигурност ще бъдат откривани нови елементи от Timeline, които са в интерес на потребителите. Но да не забравяме и за тези на маркетинга…