Първият протест на подизпълнителите заради неизплатени над 4 млн. лв. бе преди седмица на пътен възел Петолъчката. Главен изпълнител на обекта е българо-немски консорциум Билфингер Бергер-Доломит, а възложител на поръчката е Американският инженерен корпус.
Целта на блокадата бе да не се допускат техника и работници, които в момента извършват дейности по обекта.
"Загубихме всичко долу-горе, това са лизинги, плащани 2-3 години, машини, които са изплатени почти, в момента ги губим. Ние дойдохме с идеята, че това е спасителен пояс за нас, а той се оказа оловен, той ни дръпна на дъното", коментира Иван Севов.
Строителите настояват за независима техническа експертиза, която да докаже с колко точно са ощетени фирмите.
"Разбира се, че е обидно, не само за българската държава, но и за всички строителни фирми, които са участвали - ние направихме основите, заложихме бетона, железата според техническите изисквания, без оборотни пари не можем да продължим да работим и задлъжняваме", допълни Георги Кавръков.
Според американския инженерен корпус до ноември 2009 г., консорциумът "Билфингер Бергер" е изплатил 3,73 милиона евро на предишния си подизпълнител Доломит-М ЕООД, към който са основните претенции за дължими суми. 16 от протестиращите фирми са изпратили сигнал до Окръжна прокуратура - Бургас и до главния прокурор, в който настояват да бъде проверена бургаската фирма "Доломит".