Петхиляди българи, собственици на автомобили от марката Тойота, ще трябва да вкарат колите в сервиз за отстраняване на дефект в педала на газта. Кампанията започва от идния понеделник. Константин Караджов провери какво прави най-големият автопроизводител в света, за да защити своята репутация.

Проблемът с педала на газта засяга осем от популярните модели на Тойота, произвеждани в последните 5 години. Педалът газта може да заяде и колата да ускори нежелано. Инциденти са редки - едва 26 случая при милион и 700 хиляди коли в Европа.

"31 000 обиколки на Екватора или 1610 пътувания до Луната са необходими като автомобилни километри да бъдат изминати, за да се случи максимално едно събитие на педала на газта", коментира Емил Симеонов, директор "Клиенти" в Тойота.

В България започва превантивна сервизна кампания. Отстраняването на проблема отнема половин час. Технически проблемът се решава с поставянето на тази малка пластина в основата на педала на газта. Засегнати са 5250 автомобила. Собствениците на коли ще получат писмо с покана за безплатен ремонт.

Хората, които са купили колите си от частни лица, сами ще трябва да потърсят сервизите. Дотогава те трябва да знаят, че проблемът с ускорението лесно се овладява чрез натискане на спирачката.

Паралелно тече корекция в софтуера на спирачките на хибрида Приус. Дефектът обаче засяга само пет българи, които карат такава еко кола.