
Защо продължават протестите на гръцките фермери? И как сънародниците им се отнасят към блокадата на пътища. Вижте репортажа на нашия кореспондент в Гърция Мария Спасова, която се срещна с фермерите и със засегнатите от техните блокади.
Така изглежда най-оживената пътна артерия на Гърция, магистралата Атина-Солун след 16 дни фермерски протести.
"Протестираме, защото торовете са много скъпи, нафтата е на неизгодни цени, а разликата между изкупните и пазарните цени е огромна", обясни фермерът Сотирис Туркохеритис.
"Гръцкият фермер фалира. Преследва го банката, преследват го доставчиците. Задлъжнял е отвсякъде. Нещо трябва да се направи", каза Янис Кокинос.
Блокадата при Кастро е само една от общо 30-те блокади на пътищата, които изтормозиха гръцките граждани и навредиха допълнително на разклатената икономика на страната.
"Извинявам се на колегите ни в България за блокадите, но Гърция се е превърнала в препродавач на български продукти. Те идват тук на много ниски цени, които не покриват дори разходите ни", коментира Мимис Макорес.
Ограничения от блокадите търпят и гръцките граждани.
"Не съм съгласен с тях. Не са фермери, а мързеливци. Не ги ли виждате колко са дебели? Само ядат по блокадите", смята Костас Емануил.
"Фермерските блокади ни вредят. Прекъснаха магистралата. Не можем да си вършим работата. Една дистанция, която я взимаме за един час, сега я взимаме за 2-3 часа", допълни Димитрис Токуроглу.
Преките загуби за икономиката надхвърлят половин милиард евро, а настроенията срещу протестиращите се изострят.
Протестите на фермерите разделят не само гръцкото общество, но и самите тях. Всички се опасяват, че проблемите им, забатачени с години, ще доведат до нови блокади.