Аптечки, пожарогасители, триъгълници, всичко необходимо. Резервни гуми, крикове.
Някое от тези неща може ли да ви послужи за самоотбрана? Това въобще не искам да го мисля.
Въпреки, че почти всеки таксиметров шофьор е бил жертва на насилие и рекет, почти никой не призна пред камерата ни, че носи оръжие. Едно момче е в бранша само преди година и вече му е ваден пистолет. Твърди, че няма оръжие.
„Дядо на видима възраст 80 години, бивш военен, извади ми пистолет, но докато ми се обясняваше аз му го бях отнел”, разказа шофьорът.
По неофициални данни такситата само в София са около 7-8 хиляди, при 2 милиона население. Шофьорите се оплакват, че от година и половина работата им е намаляла с пъти и стоят по 3-4 часа без да качат клиент.
„Война няма. Самата държава ни докара до това ниво. Хората мизерстват и нямат пари. Това е.
В продължение на 2-3 часа поне стоиме. По някой път. При това нямане на работа, ето видехте вчера... бият се колеги. Требва да ви кажа, че тази безработица, този хаос, който е в момента, ще доведе до повече жертви”, каза
При създалото се напрежение сред шофьорите е логично да се запитаме - имат ли издържан психотест. Оказва се, че в закона е предвиден тест за поведенеи на шофьорите, но той е само за реакции и агресивност на пътя.
„Това не е практика дори и в Европейския съюз. И това е нещото, което нас ни интересува. Как реагира той като участник в движението. И не може да сме ние органът, който да го контролира и как самото здраве да бъде заложено за изследване”, каза Анастас Тодоров, зам.-шеф Автомобилна администрация.
По закон шофьорите на таксита и автобуси задължително трябва да преминават медицински преглед преди да тръгнат на път. Но това не включва преглед от психиатър.