
Настилките по шосетата изсъхват и задействаният върху леда инстинкт за самосъхранение полека лека избледнява. От полицията обаче горещо препоръчват на шофьорите да не натискат педала на газта прекалено много в края на почивните дни. В България не е въведен полигон за екстремно шофиране. От видеонаблюдението в София личи, че на някои шофьори такова обучение няма да им е излишно.
"Има такива водачи на МПС, които умишлено предизвикват някакъв вид подхлъзване или дрифтове с цел да тестват способностите колата си, с цел да си повдигнат адреналина може би - понякога това води до комични и нелепи ПТП-та. Има и такива, които не са подготвени за условията, които поднасят, подхлъзват се или пък карат с несъобразена скорост за обстановката", каза Иво Писанов, началник сектор "Видеонаблюдение".
Инспектор Красимир Костов е станал популярен със златната си формула за скорост и дистанция - Х минус 20.
"Х минус 20 е формулата на презастраховането, когато караш с някаква скорост и си убеден, че тя е безопасната, презастраховащата скорост е с 20 километра в час по-малка. А Х + 15 е свързано с дистанцията точно - увеличи за всеки случай с 15 метра дистанцията от автомобила пред теб, за да няма изненади", съветва Костов.
При лед шофьорът трябва да кара плавно, все едно вози чаша на покрива. Дори при сух път трябват 35 метра, за да спрете колата от 50 километра в час.
По празниците освен пътуването, проблем е и паркирането. Как изглежда формулата на идеалното паркиране? Тя е измислена от професора по математика Саймън Блекбърн. Уравнението включва радиуса на завиване на колата, междуосието и ширината на колата, зад която опитвате да паркирате. За някои шофьори обаче уравнението за паркиране просто няма решение.
