Въпреки напомнянето, че не трябва да има хора без ток по празниците, едно семейство от Варна ще посрещне Коледа на тъмно.

Това се случва, след като от местното енергодружество им начислили голяма сума, защото електромерът не отчитал правилно.

През май служители на Е.ОН констатират грешно отчитане в електромера и го сменят. Начисляват на Станимир Тотев сумата от 1100 лева.

За това обаче той разбира няколко месеца по-късно. Когато отива да си плати със закъснение октомврийската сметка, заради което токът му бил спрян.

Станимир плаща задължението си за октомври, както и таксата за включване, но остава на тъмно. Без писмен отговор остават и двете му молби за разсрочено плащане на останалата част от сумата, твърди клиентът. Разговарял и със служител на дружеството, по телефона.

"С който се разбрахме, че ако платя част от тая сума, точно така му бяха думите – "дайте някакви пари по тая сметка, за да имам аз основание да наредя да ви пуснат тока". Но все пак 300 лв са си сума за мене и минаха 2-3 дена докато успея да намеря парите”, коментира Тотев.

Станимир отново се свързва със служителя и разбира, че трябва да погаси поне 600 лв. От Е.ОН обясниха за bTV, че дружеството няма практика да обсъжда подобни въпроси с клиенти по телефона и ще направят проверка по сигнала ни след Коледа.

"Ще я посрещнем на фенерчета и на свещи и с помощта на комшиите ще се опитаме да приготвим нещо за вечерта", каза още Станимир.

"Не мога да си използвам компютъра да играя и да гледам телевизия", оплака се синът му.

Станимир и синът му се надяват поне за Нова година светлинките на елхата да грейнат.