Използвахме за пръв път двата специализирани камиона, купени от световната банка, които оценяват работата на магистралните строители.
Това са двете мобилни лаборатории, които държавата закупи с пари на Световната банка и анализира качеството на пътищата, които се строят в България. Големият камион струва 500 хиляди евро и с него се мери равността на пътищата, а по-малкото бусче струва 150 хиляди евро и с него се мери равността на асфалтовата настилка, която се полага от турската фирма изпълнител на магистрала Люлин.
„Това е уред чрез който измерваме дали е постигната нужната носимоспособност на пътя и дали изпълнителят е изпълнил проекта качествено и както е било предписано. Асфалтовата смес е много скъпа и когато се пести от нея се дават пари за нищото и пътищата се развалят. Както виждате всички резултати от този участък на измерването са на една трета от стойностите, тоест качеството отговаря на стандартите за носимоспособност”, посочи Лазар Лазаров, агенция „Пътна инфраструктура”.
Големия камион установи, че пътните настилки са здрави. Малкият бус сега ще провери дали настилката е равна. Равността се мери от лазерни датчици.
„Когато е до едно, две и половина, три резултатът е добър. Да не забравяме че това не е последният асфалт, ще има още едно ниво, така че за това ниво, резултатите са добри”, отбеляза Лазаров.