Ледът скова не само улиците и тротоарите, но и портфейлите на някои клиенти на банките. Стотици картодържатели са се оплакали, че заради ниските температури, банкоматите не дават пари. Какво се прави в такъв случай, провери Константин Караджов.

Кривата на студа в София днес отбелязва спад, а обажданията в картовите отдели на банките регистрираха скок. Десет пъти повече клиенти са се оплакали от банкомати, след въведен ПИН код, не подават парите.

В България има три вида сертифицирани банкомати. Проблемът със замръзването засегна най-разпространения от тях. Не са засегнати всички устройства, а само машините, изложени на студа във фоайета и на други проветриви места.

"Там се използват гумени елементи, които с намаляване на температурата губят еластичност - това би могло да доведе временно до неспособност на банкомата да подава банкнотите", обясни Венцислав Георгиев.

В повечето случай системата автоматично е върнала парите в сметките на клиентите. Това става когато парите изобщо не са се подали от процепа. Връщането им в сметката отнема от няколко минути до половин ден. Ако обаче се налага ревизия на банкомата, проверката ще отнеме от 3 до 5 дни.

Според статистиката, българинът тегли най-често по 100 лева наведнъж. Банките съветват при ледовито време да използвате банкомати, вградени в отоплени помещения като банкови клонове и магазини. Празниците обаче обещават да са по-топли. Все още много българи не са се научили пазят ПИН-кода си в тайна. Удобен лесен да сте в течение как се движат парите ви е известяване със sms.