Хората са много, ескалаторите работят. Ула и Войтек са от Полша и чакат влака за Белград. Лошо впечатление им прави това, че им трябвали повече от 20 минути, за да купят билети.
За пространството в самата гара и при пероните отговарят от „Железопътна инфраструктура". Там осветление има, охранява полиция. От покрива обаче висят ламарини, а ескалаторите към пероните отдавна не работят.
„В пешеходния тунел е започнала смяната на лайсни с нови. Има проект за рехабилитация на гарата, в който влиза цялостно обновяване на сградата, пероните, изобщо всичко..., за да може гарата да придобие един европейски вид, каза Златко Иванов, зам-ръководител на софийското НЖКИ.
За да стигнат до перона, Ула и Войтек минават през подлеза пред гарата. Не се страхували, но им е било неприятно - заради миризмата и защото е изоставено. Защото е празно и мръсно.
Вечерно време освен в тоалетна, подлезът се превръща и в доста опасно място. Осветление няма, охрана няма, хора обаче има. Предлага ли се и сексуслуги, твърдят минувачи.
„По принцип районите на гарите винаги са като магнит за един определен контингент.. Има нощни влакове, налага да минават хора. Не ми е ясно изобщо кой с какъв акъл не прави нищо, за да сложи някво осветление”, коментира столичанка.
Опасният подлез пред Централна гара е под контрола на район „Сердика". Не успяхме обаче да открием за коментар кмета на района г-н Тодор Кръстев, който в момента е в чужбина, но от тази община се очаква да осигури осветление и охрана на подлеза.
А докато това стане, стотици пътници ще продължават да избягват подлеза като го заобикалят.