
За да заработи транспортната система Столичната община трябва да инвестира близо 28 милиона лева.
Пробно, такъв транспортен коридор има на столичния булевард „Тодор Александров", където са въведени четири типа зелени вълни, съобразени с трафика на колите.
"Установи се намаляване на времето за пътуване с 50% и между 15% и 20% намаляване на емисиите вредни газове", заяви Карел Ван Кестерен.
За Валентин, който е таксиметров шофьор от 20 години, обаче особено облекчение в трафика през последната година няма.
"До 7:30 сутринта се движи, по-спокойно е, но след 7:30 е трафик. В такъв момент и зелена вълна не помага. Обедно време е по-спокойно и вече се чувства зелената вълна", разказа Валентин Цветанов.
Вальо е наследил любовта към шофирането от баща си, но казва, че през последно време излиза да работи с нежелание.
"Станаха прекалено много автомобилите и...то вече нямаш удоволствие от карането или да излизаш с кола", сподели шофьорът.
За да се облекчи трафикът в София е нужен център за видео-наблюдение и зелени вълни на още 12 булеварда.
"Но нека да не смятаме, че въвеждането на такава електронна система ще бъде панацея за движението в София, но това е един от основните елементи", отбеляза Любомир Христов.
Все още не е ясно дали в бюджет 2010 на общината ще бъдат предвидени пари за проекта.