Пътните полицаи в големите градове вече имат повече време да помагат на движението. Причината е, че при 30% от леките катастрофи вече не се вика КАТ. Принос за това има въведеният тази година европейски двустранен протокол. Идеята е да облекчи гражданите и КАТ. Ако две коли се блъснат, но са в движение, няма ранени, нито пък спор чия е вината - гражданите могат да си решат проблема сами. Засега обаче при 150 леки инцидента в София, само 50 минават без полиция.

Константин Караджов обаче се срещна с един шофьор, който си е изпатил от новата система. Иван Трайков се сблъскал новата система преди 3 дни, когато в задната му броня се врязва дама с ауди.

"Пораженията не са ми много и викам какво правим оттука насетне? В същия момент мина патрулка и ни посъветваха или да се обадим в КАТ или да си подписваме протоколите, щото няма нищо. Отбийте отстрани, не задръствайте движението, пишете протоколи, няма смисъл", разказа Иван Трайков.

Двамата имали бланки и попълват протокола. В него не пише, че трябва да се вика КАТ. На другия ден Иван отива да си търси парите от застрахователя на дамата. Казали му, че след като няма номер от КАТ, протоколът не важи.

Законът ви задължава да се обадите в КАТ при всяко ПТП. Трябва да позвъните на 112 или 166. В бланката не го пише и ако не ви го е казал застрахователят или познат, „горите” като Иван.

Обяснението на Комисията за финансов надзор е, че бланката е по европейски образец, а не навсякъде в Европа се уведомява КАТ. Жалбите засега са малко и още се трупа опит.

За промяна плачат и други елементи от двустранния протокол. Пострадалият шофьор трябва да докладва за застрахователното събитие с определен образец. Тук обаче дебне друг подводен камък.

Попълвате навсякъде професиите си. Но когато стигнете до дъното се оказва, че "вместо данни за професия, е трябвало да се впишат трите имена на водача". Недоразумението може да се поправи само чрез "Държавен вестник".