Седем на сто от смъртоносните инциденти по пътищата на Европа се случват в страните с по-ниски доходи, сред които e и България, съобщи Световната здравна организация. Най-застрашени са пешеходците, велосипедистите и мотоциклетистите.

Ежегодно сто и двайсет хиляди души загиват по пътищата на Европейския континент - от Исландия до бившите съветски републики. Почти половината от тях са на колело, мотоциклет, или вървят пеша. По данни на Световната здравна организация, смъртността по шосетата е двойно по-висока в страните със средни и ниски доходи на глава от населението, при все че в тях са регистрирани едва 26% от превозните средства.

"Причина за парадокса са слабостите в инфраструктурата, законите и тяхното прилагане в тези страни. Ако България имаше ниските показатели на една Швеция, където се търси нулева загуба на човешки живот, това би спасило стотици хора", коментира д-р Динеш Сети, СЗО.

"Около 130 човека на един милион загиват в нашата страна годишно. При някои от европейските цени цифрата е около 40 човека. , коментира инж. Емил Панчев, гл. секретар на СБА. " До момента тази година са загинали 808 човека от началото на годината, което е с около над сто души по-малко от миналата година, но това не е достатъчно.

Човешката трагедия има и материална страна:

"Давам пример със системата за видео наблюдение, която за да се изгради в България, ще трябват около осемдесет милиона. Тази система ще се изплати за около 6-7 месеца. В същото време от другата страна имаме годишни загуби за цялото общество между два и три милиарда", заяви Владимир Тодоров, асоциация на застрахователите.

Ефиктивният контрол на скоростта, коланите на задните седалки, детските столчета, както и добре поддържаните тротоари, повдигнати пешеходни пътеки и велосипедни алеи, може да спасят живота на всеки от нас.