Инициативата "Часът на Земята”  вече има нов интернет сайт, на който хора и компании от цял свят могат да споделят идеите си за по-еко начин на живот, които да послужат за пример и вдъхновение. Идеята на международната природозащитна организация WWF тази година е обединена от мотото "Когато 60-те минути отминат”.

През 2010 г. близо един милиард души по целия свят взеха участие в "Часът на Земята",

като изгасването на светлините беше само началото. Тази година кампанията призовава хората да предприемат последващи стъпки – големи или малки, които да доведат до по-устойчиво развитие на планетата. "Часът" пък ще бъде на 26 март.

“Предизвикателствата, пред които сме изправени, са много сериозни, но ние не бива да подценяваме възможността за промяна, когато застанем пред тях обединени от една обща цел. Милиони хора по света ни показаха, че това е възможно. Сега е време да направим нещо и след "Часът на Земята” и да покажем на какво сме способни”, коментира Джим Лийп, генерален директор на WWF.

"В своята същност новият сайт е планиран като социална медия",

каза Анди Ридли, който е сред основателите на "Часът на Земята”. “Социалните медии играят ключова роля в тазгодишното издание на инициативата. Те ще ни позволят да се свържем с милиони хора, които са посветили усилията си на дългосрочни действия в подкрепа на планетата”, допълни той.

Сайтът е преведен на 11 езика и е съвместим с повечето социални платформи. До този момент над хиляда души и организации са споделили какво планират да променят към по-добро след 26 март.

“Всеки може да направи промяна. Един мениджър може да промени фирмата, за която работи, 7-годишно дете може да промени класната стая, а един президент – своята страна. Това, което правим днес, е само началото”, каза Ридли. “Когато хората правят нещо заедно, могат да постигнат глобални промени, затова и ги провокираме да продължат със своите действия и след "Часът на Земята”, подчерта той.

Редица институции и организации вече са споделили ангажимента си към природата

Правителството на Непал, например, обещава да спре сечта в планинската верига Чурия, която има важно екологично значение. 15-годишният Нати Мзилени от Свазиленд пък направи група в училището си, която ще обяснява на хората за климатичните промени. Кметът на австралийския град Сидни планира улеснения за колоездачите. Клое Никол, 7-годишна ученичка от Австралия, накара училището си да намали използването на климатици. Финансовата група "Креди Сюис” ще подкрепи учени, които ще посетят бразилските гори, за да проучат ефектите от климатичните промени.

А ние от bWeb допълваме - защо да не спираме водата, докато си мием зъбите - не е нужно да тече излишно; защо да не използваме обикновена, вместо електрическа четка за зъби - за да не хабим ток; защо да не гасим всички елекрически уреди, които не използваме (а така се застраховаме и срещу пожар); защо да не изхвърляме батериите в специални контейнери за рециклиране; защо да не кажем "чао" на дезодорантите; защо да не използваме повече краката си, отколкото колата си; защо да не забравим за съществуването на найлонови торбички в магазините (да, и онези по-малките, които са безплатни!), защо да не търсим по-често кошчетата за боклук.

Но най-важното всъщност е желанието да изпълним тези цели, а не да ги оставим в графата "добри пожелания"!