
Темата продължава Светослав Иванов.
Промени в Закона за движение по пътищата предвиждат инструкторите да не участват в изпитите на своите курсисти, за да не могат да бъдат посредници при корупционни схеми.
"Изпитите ще бъдат на компютър. Това е необходимо да бъде организирано във времето и ще се предвиди един гратисен период", съобщи Александър Цветков.
Изпитните листовки ще са анонимни, по образец на кандидат-студентските изпити. Ще бъдат въведени и камери за наблюдение в изпитните зали. За да се пресече практиката инструктори да обучават курсисти формално, школите ще трябва да монтират в автомобилите си Джипиес-системи и камери.
"Така, че да може да се осъществи винаги проверка относно изкарването на пълния брой часове от страна на всеки курсист".
Освен това екипът на транспортното министерство предлага и изпитващият да седи на задната седалка на автомобила и само да наблюдава действията на кандидат-водача. За безопасността на пътя отговорност ще носи инструктора.
От всички предлагани промени една смути сериозно представители на автоинструкторския съюз. И това е идеята във всяка учебна кола да има камера.
Защото оборудването за една кола ще струва между 600 и 1000 лева, което е непосилно за повечето авто-школи в провинцията.
"От тук нататък като мениджър аз трябва да реша от къде да си ги върна тия пари. Ако смятам, че ще работя само една година - това са 100-150 лева върху цената на курса", обясни Илия Ставрев.
От Националния автоинструкторски съюз са убедени, че промените обслужват интересите на бъдещите търговци, които ще продават оборудването, което ще стане задължително от следващата година.