Прелицензиране на всички автобусни фирми в страната предлага транспортният министър Ивайло Московски.

Предстои преглед на цялата ситема и евентуално ново прелицензиране на всички превозвачи с нови и завишени критерии.

Фактът, че само за 3 дни са спрени временно от движение 28 автобуса

е достатъчно показателен за тази необходимост. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски след кръгла маса, на която бяха обсъдени въпроси, свързани с безопасността и сигурността при извършването на автобусни превози на пътници.    

В България има 3 хиляди превозвачи

Това на практика означава, че не може да се гарантира качествен контрол на тази услуга. Това добави вътрешният министър Цветан Цветанов на кръгла маса за проблемите на безопасността на автобусните превози.

Според Цветанов не е нормално у нас да има 28 асоциации на превозвачите

Той препоръча всяка една от организациите и институциите да дадат писмено своите предложения за подобряване на безопасността.  Превозвачите трябва да излъчат трима -четирима представители, които да ги представляват.

„В България всяко едно физическо лице може да си купи автобус и да започне да си го управлява. Което според мен няма как да го обясним, че може да осигурим необходимия технически контрол и как можем да осигурим необходимия технически контрол към всяко едно превозно средство и техните водачи”, каза вътрешният министър.

Министър Цветанов каза, че превозваческите фирми ще могат да правят справки с КАТ за нарушенията на водачите, които наемат.

Трябва да има ясна регулация

но тя трябва да дойде като предложение от самите превозвачи. По думите на Цветанов, автобусните фирми, които имат само един или два автобуса, нямат сервизната база, нямат техническата възможност да осъществяват необходимият реален контрол, който да гарантира безопасност.

Цветанов даде пример с дестинацията Благоевград – София, по която на всеки десет минути има линия.

Автобусите не винаги се движат с необходимия брой пътници, равен на местата

„Състезанието, което се прави, за да можеш по-рано да стигнеш и да вземеш поредните двама човека, създава огромен риск за сигурността. Болка на превозвачите е, че кметовете имат възможност да решават и да дават съответните линии, които обслужват съответните населени места. Това също създава определен проблем и съмнения за някакъв лобизъм”, каза Цветанов.