
Финансовата криза засегна и музикалния бизнес. Фирмите са станали по-предпазливи в спонсорството на записи и концерти. За преодоляване на такива периоди, както и за успешното развитие на един изпълнител голямо значение има добрият мениджър. Затова в Националната музикална академия се създава нова специалност "Музикален бизнес".
Да си талантлив музикант не е достатъчно условие, за да успееш, ако някой не те забележи. Това е правило в световния музикален бизнес.
"Във всяка една по-нормална държава има мениджъри и продуценти, които издирват талантливите музиканти и ги вкарват в пътя", каза Красимир Тодоров.
Според Краси Тодоров от групата Д 2, в повечето случаи у нас младите музиканти сами трябва да се справят с предизвикателствата на пазара.
"Няма хора, които да ходят по училища, по конкурси, които да търсят млади таланти и да ги насочват по пътя им. Крайно време е да се изградят вече стабилни основи на музикални бизнес в България и да се подготвят кадри, които да разбират от този бизнес", смята Краси.
За да имат младите музиканти по-голям голям шанс да бъдат забелязани и да направят успешна кариера, от началото на октомври в Националната музикална академия започват магистърско обучение по нова специалност "Музикален бизнес".
"Това ще бъдат продуценти, мениджъри, поливалентни личности, които ще се занимават и със счетоводство и с правните проблеми, с организация. Насочена е към всякакъв тип специалисти, които са и музикално и не са музикално образовани. Едните ще бъдат обучавани в право, бизнес и т.н. А другите повече информация за музикалните дисциплини", каза проф. Иво Керемидчиев от НМА.
По думите му музикантът не е човек, който може сам да се рекламира, сам да си създаде имидж и кариера. Това е първата необходимост - да се създаде такава специалност в НМА. Обучаващите се ще получават както теоретични знания, така и практични умения от наложили се имена в сферата на правото, бизнеса и музиката.