
Търговците от варненските пазари съвсем скоро ще могат да рекламират стоката си в интернет. Клиентите пък ще проверяват онлайн къде са най-пресните и евтини домати и краставици, разказва Десислава Кръстева.
Представете си - събота, ден за пазар. Трябва ви месо, плодове, зеленчуци. Сядате пред компютъра и си избирате. Това ще е възможно съвсем скоро след като общинската фирма „Пазари” във Варна осъществи проект, наречен Виртуално търговско изложение.
"Нашите търговци обикновено приемат на готово идеята, че всички, които търсят нещо, стока или услуга, трябва да дойдат тук, на пазара и нямат нужда от реклама. В момента се налага да работим с една много силна конкуренция от страна на хипермаркети, супермаркети, вериги", обясни Владимир Михалчев, управител на "Пазари".
Освен клиенти и търговци, сайтът ще е полезен и за туристите, които обикновено свързват пазарите с място, където ще ги оберат.
"Да речем един турист иска да се поинтересува къде са по-евтини доматите, директно може да изкара тази опция, която ще му начертае една таблица, ще му сложи в едната графа "бай Иван", в другата "бай Киро", отстрани цена, големина, цена на едро, цена на дребно", допълни Димитър Атанасов, от фирмата за уеб дизайн.
Коя сергия или магазин какво предлага, ще е ясно на три езика. Където и по света да сте, ще разбирате колко долара или евро струват домати, пържоли или маратонки примерно на Колхозния пазар във Варна.
Няколко търговци от варненските пазари вече са се съгласили стоката им да бъде изложена в интернет. Ние, клиентите пък, ще можем да избираме от коя сергия да си купим домати например, онлайн.
Българинът е скептичен към това, трябва да види, да пипне, иначе не става, смятат някои търговци. Дали е така, ще преценим съвсем скоро.