
В по-големите градове можеш да катастрофираш и по безобидна причина. Преди седмица Кристиян се прибира с колата си късно вечерта. По думите му кара с по-малко от 40 километра в час, защото улицата е тясна и неосветена. В последния момент вижда контейнер за боклук по средата на пътя. Кофата е черна, няма и светлоотразители по нея.
Равносметката след "срещата" с невидимата кофа са няколко драскотини и акт за това, че не е избегнал препятствие на пътя.
Инспектор Марин Раковски от Столичната полиция казва, че това не е изолиран случай. Обяснява, че в закона не пише какъв цвят трябва да бъде кофата, нито дали да има светлоотразители по нея.
"Изискването на закона е такива препятствия на пътя да няма. Независимо дали те ще бъдат оцветени в зелено, жъто или друг цвят - изискването е такива контейнери на пътя да няма, съгласно изискването на закона за пътищата", обясни Раковски.
От началото на годината досега полицията събрала близо 9 хиляди лева от концесионерите, заради поставени по този начин кофи. Репортерската ни проверка показа обаче, че глобите определено не са достатъчно наказание.
На един от централните столични булеварди кофата е на самото пътно платно. Това е нарушение, защото тя не трябва да бъде тук и препречва движението.
Потърсихме отговор на въпроса: Защо има такива фрапиращи нарушения на Закона за пътищата. Васил Драгомиров е управител на столичната фирма за почистване Титан-АС, чиято собственост са черните кофи. Той обясни, че общината определя къде да бъдат поставени контейнерите.
"Не всички места, на които трябва да бъдат поставени кофи, има направени джобове и затова понякога се налага кофите да седят на самото платно и на места, на които пречат не само на движението на автомобилите", каза Васил Драгомиров.
Той обеща да се поставят светлоотразителните лепенки на контейнерите. По думите му и досега имало такива, но хората постоянно ги отлепяли. А това, което екипът ни видя е, че лепенките очевидно силно предизвикват вандалите, защото черна кофа със сигнализация, не открихме.
От Столичната община казаха, че са запознати с проблема. Физически невъзможно обаче било навсякъде да се изградят специални джобове за контейнерите. Причината е в старата инфраструктура на София.