По последни данни 44% от българите ползват интернет. Правителството създава нова дирекция за защита на правата им във виртуалното пространство.

В нея ще може да се оплакваме и от непоискани реклами в електронната си поща.

Стоян Мартинов работи по защитата на своята интернет компания от спам. Системата отсява натрапчивите реклами от истинските писма. До скоро в ситото рядко попадали реклами на български.

"Преди 2 години рядко се случваше - я получиш месечно едно писмо, я не. Докато напоследък има по няколко писма на ден", каза той.

Възходът на българския спам съвпада с действието на Закона за електронната търговия. Преди 2 години той забрани пращането на непоискани търговски съобщения до хората. Глобата е от 200 до 4000 лева. Но само на хартия.

До момента КЗП не се е похвалила да е глобила някой доставчик, изпратил непоискани съобщения.

Чак сега в комисията се създава специална дирекция. 8 инспектори ще следят не само за спама, но и за електронната търговия като цяло. Комисията започва да попълва и регистър, в който юридическите лица да посочат адресите, на които не желаят да получават рекламни съобщения.

"Трябва да има този регистър за тези, които не желаят да бъдат безпокоени. Без него може да се прилага много трудно този закон", коментира Дамян Лазаров от Комисия за защита на потребителите.

Регистърът с имейли ще е достъпен от сайта на комисията, което може да се окаже нож с две остриета.

"Понеже това поставяне на писмото ми в друг списък, който просто чака да попадне при спам-ърите", обясни Мартинов.

В Съединените щати, например, глобата за спам е над 10 000 долара, но в същото време Америка е източник номер едно на нежелани съобщения. Всеки ден броят им е над 14 милиарда.

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето