Когато почиваме у нас или в чужбина, нерядко се оказва, че има огромно разминаване между снимките в офертата, която сме избрали и реалните условия:

Радка заминава с приятеля си за Кошадъсъ на 8 август с чартърен полет. Двамата плащат общо около 2000 лева за седемдневна почивка. Остават недоволни от условията в хотела.

"Хигиената беше нулева, легловата база беше под всякаква критика, имаше ръжда навсякъде мухъл, по никакъв начин това не отговаряше на категоризацията три звезди плюс според мен", каза  Радка. За доказателство, тя е направила снимки на хотелската стая - не работили кранчетата, нямало канализация.

След завръщането си в България Радка подава рекламация в писмен вид до туроператора. Оттам обещаха компенсация въпреки, че не се чувстват виновни. Турските им партньори изпратили още на първия ден човек, който да премести Радка и приятеля й в друга стая. А след това оплаквания нямало.

Ако не постигнете съгласие с туроператора, право на обезщетение може да потърсите чрез съда. Много малка част от тези хората покрай мен обаче биха го направили.

Причината, според Асоциацията за защита на потребителите е, че сумите, които обикновено присъжда съдът, са много малки - не повече от 15-20 процента от платеното.

"Т.е. сумата, за която трябва да водиш дело е много малка, а всичко останало - нерви, разправии пропуснати ползи остават неовъзмездено, това според нас е водещ проблем", каза Богомил Николов, Асоциация за защита на потребителите.

Ако неприятното изживяване на Радка и приятеля й се беше случило на двойка американци в САЩ, най-вероятно те щяха да заведат съдебен иск за милиони долари, коментира Николов. Той дава пример с американец, който неотдавна решил да осъди за над 67 милиона долара ателие за химическо чистене,  изгубило чифт негови панталони.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето