
Лошото състояние на пътищата е след основните причини за многото катастрофи. Средствата за поддръжка и строителство на пътни артерии обаче са недостатъчни. Според браншовата камара "Пътища", парите могат да се увеличат три пъти, ако схемата за финансиране се промени. От там настояват да се направи проверка на качеството на строителството на автомагистрала "Люлин".
Най-малко с една година ще изостане завършването на автомагистрала "Люлин" - това е експертното мнение на браншова камара "Пътища". В същото време се строи некачествено, алармираха от организацията и предоставиха снимки от обекта.
"Снимките доказват нарушено качество, вижда се как е потънало скелето. То се подпира с трески, със счупени талпи. Не може да се вижда как конструкцията ти е потънала и после конструкцията да е годна. Това е опасно за трафика по магистралата в бъдеще", обяснява Румен Йовчев.
Снимките са предоставени на предишното ръководство на Националната агенция "Пътна инфраструктура", но от там съветват браншовата организация да не разпространява информацията, заради предстоящото посещение на еврокомисаря Канута Хюбнер през юни. И камарата се съобразява. Днес обаче търси реакция.
За да се финансира строителството на пътища се предлага държавата да се върне към схема, която вече е действала у нас - в специален фонд за целта да постъпват средствата от винетките, акцизът върху горивата и част от акциза на колите. Така се очаква в създадения фонд да постъпят 1 млрд. лева - около три пъти повече от предвидените в момента пари.