Паркингите за велосипеди, които бяха изградени в София след пускането на последния участък на метрото, са абсолютно неизползваеми, алармират от сдружението "Велоеволюция". Защо дори тези софиянци, които се придвижват с колело не смеят да оставят велосипедите си на стоянките, разказва Стоян Георгиев.

Идеята на тези, засега съвършено празни, паркинги е да стимулират повече граждани да идват от кварталите с метрото, а разстоянието до работното си място, в рамките на центъра, да изминават с велосипед. Предполага се, че тези, които се възползват от паркинга трябва да оставят колелата си на стоянките пред метростанцията през нощта. Тези паркинги са неохраняеми. А желаещи да ги използват няма.

"Още първия ден, когато отвориха метрото, явно много хора като мен са чули и идваха тука, само че служителите от метрото ни обясниха, че никой няма да ни пази колелата. Хората решиха, че изходът е да си превозват колелото в метрото, но и там забраниха да се вози колело и направиха всичко възможно този паркинг да е празен", обяснява Орлин Тенчев от "Велоеволюция".

Гражданското сдружение разработва стратегия, чрез която ще настоява да се разреши превозването на колела в метрото.

"Тук при нас е много лесно да се въведе това, защото метрото така или иначе не е претъпкано. Проблемът е, че има някакви наредби на градския транспорт, които забраняват превозването на велосипеди", обясни Тенчев. 

Основателни ли са страховете на хората да оставят колелата си на паркинга на метростанцията? За да проверим това, направихме експеримент. Репортерът Стоян Георгиев заключи един велосипед на паркинга пред метростанция "Васил Левски" днес следобед. Каква ще бъде съдбата на колелото през следващите дни? За това ще продължим да ви информираме в bTV Новините.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето