Детето и майката са транспортирани в "Пирогов" от Русенската болница, където са приети в изключително тежко състояние и с множество фрактури. Според лекарите, състоянието на момиченцето с всеки ден се подобрява, но въпреки интензивното лечение детето все още не е излязло напълно от кома.
"Детето е постъпило в тежко състояние, в кома, с контузия на мозъка и счупвания на основата и свода на черепа. С реанимационните мерки, които прилагаме при него, постепенно състоянието му се подобрява. За негово щастие, за момента оперативна интервенция не се е наложила", обясни неврохирургът д-р Сашо Атанасов.
Експертизите тепърва ще доказват дали ударът в билборда е причина за тежкото състояние на майката и детето. Жената постъпва в "Пирогов" със счупени и разместени шийни прешлени. Вече е в пълно съзнание, но до седмица й предстои тежка операция за стабилизиране на гръбнака.
"Много тежки травми се получават при такива високи скорости на магистралите, когато се ударят в един такъв обемист и тежък предмет какъвто е билбордът. Големият късмет на жената е, че счупен е прешленът, но може да движи ръцете и краката. Би могло да се получи и тежка пареза", каза още неврохирургът.
Лекарите все още не могат да кажат кога и дали пострадалите ще се възстановят напълно.
Потърсихме мнението и на Пътна полиция - Русе, както за инцидента, така и за Наредбата, която регламентира на какво разстояние от пътя да се поставят подобни съоръжения...
"Водач на автомобил. След излизане от десен завой, губи управление над автомобила, в следствие на което той се завърта, навлиза в лентата за насрещно движение и там се удря в друг автомобил. В следствие на този удар, автомобилът, който е ударен, се завърта и се удря в билборда. Ние имаме една направена статистика за 2008/2009 година. В нея средно на година имаме над 80 произшествия, свързани с напускане на пътното платно от автомобилите. По-голямата част от тези произшествия са свързани с удряне в преграда, мантинела, някакво предпазно съоръжение или рекламно съоръжение, като билборд.
Тези рекламни съоръжения отвличат вниманието на водачите, а в следствие на това се допускат и пътнотранспортните произшествия. Трябва да отбележим, че е необходимо всички такива препятствия, които са в обхвата на пътя и създават опасност, би следвало да бъдат обезопасени по някакъв начин. Три метра са просто никакво разстояние за един автомобил, който, евентуално поради някаква причина – авария или птп, напусне платното, ще можа да намали скоростта. Интересно е, че практиката в европейските държави е тези рекламни съоръжения да са поставени на повече от 50 метра от пътя, т.е. те не са в непосредствена близост и в този им вид няма опасност за движението", обясни гл.инсп. Румен Кръстев.
Разговор по темата можете да чуете в прикачения файл.