Българските железници планират като антикризисна мярка да закрият няколко линии, по които не се движат много влакове. За първото полугодие Българските държавни железници и "Железопътна инфраструктура" са загубили общо 60 млн. лева.

От януари до юни БДЖ е превозила с един милион пътници по-малко, в сравнение със същия период на миналата година.

"Има някои неща там да се оправят по ЖП-то, тия вагони дето пътуваме, не се поддържат както трябва, нали".
 
"Най-вече хигиената във влаковете - това е, нямам други претенции, но хигиената, особено в тоалетните".

Заради големите загуби от кризата, компания "Железопътна инфраструктура" ще закрие линии като Левски - Свищов, Левски - Троян, по които на два дни минава само по един влак.

"Съществува известен риск от понижаване нивото на безопасност и увеличение на риска от аварии и повреди по ЖП линиите. Това са причините, поради които ние много внимателно разглеждаме антикризисната си програма и мерките, които ще заложим, така че да запазим нивото на сигурност и безопасност", обясни Антон Гинев.

За да увеличат приходите си, железниците са наели така наречените комисионери, които ще получават процент за всеки заловен и глобен гратисчия.

"Знаете, че имаме много сигнали, че се злоупотребява, вземат се пари, без да се издават билети, затова целта на тези комисионери е, от една страна да задължим нередовните пътници да купуват билети, и от друга - да следят нашия превозен персонал да си изпълнява стриктно служебните задължения", каза Христо Монов.

Добрата новина е, че макар да е загубила милиони заради кризата БДЖ не планира увеличаване на цената на билетите. 

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето