
В подлеза на Софийския университет "Св. Климент Охридски" на около 200 кв. м площ ще бъде разположен Информационно-туристическият център на Столичната община. Това каза пред журналисти и.д. кмет на София Минко Герджиков, който инспектира строителните работи на метрото в района.
Тук ще може да се получава информация за всички туристически обекти на територията на София, ще се продават и билети за театър, опера, ще се получават карти на града, информация за музеи и туристически маршрути. Мястото е много удобно и комуникативно, посочи Герджиков.
На 7 септември ще бъде откриването на отсечката от столичното метро, свързваща станциите на стадион "Васил Левски" и площад "Света Неделя", като така ще бъдат свързани кварталите "Обеля" и "Младост".
Герджиков, който посети обектите заедно с директора на Софийския метрополитен Стоян Братоев и заместник-кмета Мария Бояджийска, отбеляза, че изграждащата се станция "Св. Климент Охридски" е възлова, защото излиза както на университета, така и на "Орлов мост".
Вече има електричество по едната от линиите, в неделя, 16 август, ще има и по другата, и нощно време се извършват изпитания на влаковете.
Във връзка с предстоящото на 7 септември откриване на метрото от "Младост" до центъра, Герджиков каза, че очакванията са за един-два месеца над 65 000 столичани да могат го използват и за 12 минути да стигат от "Младост" до центъра на града, което ще позволи да се редуцират транспортните средства по бул. "Цариградско шосе". Според Герджиков очакванията са линията да поеме около 4-5 процента от трафика в града.
Имаме готовност да представим проекта и да получим европейско финансиране и за участъка, който ще свърже "Младост" с аерогара "София", но там големият проблем е свързан с отчуждаването на над 247 терена, каза Герджиков.
Отсечката "Обеля"-"Младост" е 18 километра, с 14 станции, посочи Стоян Братоев. Новият участък от площад "Св. Неделя" до "Младост" е 8 километра, с 6 станции, от които 6 километра вече функционират. От "Обеля" до "Младост" ще се пътува около 20 минути.
Запитан дали се обмисля да работят повече каси заради опашките в пикови часове, Стоян Братоев каза, че идеята е да се намалят касите, защото след въвеждането на електронни карти в цялата градска мрежа повечето от хората ще ползват директно таксуване.
Минко Герджиков демонстрира и изграждащите се за първи път по думите му у нас т. нар. "подвижни тротоари" в посока от спирката "Св. Климент Охридски" към "Орлов мост".
В подлеза на "Орлов мост" от ул. "Сан Стефано" Герджиков и Братоев посочиха като проблем, че собствениците на някои от частните магазини отказват да ги обновят в съответствие с околната архитектурна среда. Възможно е СО да направи ремонтите, но те трябва да бъдат платени от собствениците.
Част от работата в района е и озеленяването и възстановяването на част от парка в близост до Паметника на Съветската армия. Запазен е алпинеумът и се възстановява езерцето пред него, както и поливната система на парка.