Влаковете, с които пътуваме, се проверяват по десет пъти на денонощие. След информациите за опасните вагони и локомотиви, днес от БДЖ направиха показно как протича един такъв технически преглед на влак. Репортаж на Радослав Чолаков:

Бързият влак от Варна за София пристигна в 6:18 ч. сутринта на седми коловоз. След Централна гара влакът продължи към вагонното депо в „Надежда”, където започна щателна проверка.

„Най-честите повреди са износване на накладки и на калотки, зависи вагонът с какво е оборудван”, Християн Кръстев, директор „Експлоатация” в БДЖ.

Накладките на влака Варна-София бяха наред. Затова вагоните се отправиха към мивката, където бяха измити със специален препарат, съдържащ киселина. След като бяха лъснати отвън, ред беше вагоните да бъдат почистени и отвътре.

„Много, много мръсно оставят. Просто влаковете са много мръсни”, каза пред екипа ни чистачка на вагоните.

Измит и почистен бързият влак София-Варна пак е на път. Преди да тръгне пак ще бъде проверен.

„Ами този влак, тръгвайки от една начална гара до крайна гара се проверява поне 4-5 пъти, след пристигането си се проверява поне 3 пъти преди да замине и в рамките на 24 часа този вагон се проверява поне 10 пъти”, заяви още Кръстев.

Такива многократни технически прегледи се правят на всички влакове, успокояват от БДЖ.