
Лоша хигиена, пропускане на спирките, преждевременно затваряне на вратите. Това са най-честите оплаквания на гражданите, които се возят на автобуси, трамваи и тролеи в София.
Само за миналата година, констатираните нарушения са над 20 хиляди, а наложените глоби около милион и половина лева. Срещу какво недоволстват жителите на столицата?
Кирил Кръстев е на 85 години. Разчита единствено на градския транспорт, за да се придвижва с София. Предизвикателството да се качи на кола от градския транспорт сравнява с фронта, където е участвал на младини.
Освен автобусите да те подминат, има и друг вариант да те изиграят, разказват хората – да затвори вратите пред пътника и да тръгне.
Силна музика, цигарен дим, рисково шофиране, лоша хигиена - това са другите най-чести оплаквания от гражданите. Често се чуват гневни реплики от обидени граждани, разказва Елеонора Малканова. Тя е една от служителките в центъра за Градска мобилност в София, където дневно се получават десетки сигнали от граждани.
"Гневът много често ни прави лоша услуга, затова моля гражданите да бъдат спокойни, да анализираме случая и да го запишем правилно, за да може да се реши проблема", казва Малканова, оператор на тел. 0700 13 233
"Както водачите са невъзпитани понякога, така и гражданите. Те не са друга класа или други хора с друг манталитет. Всяко едно такова нарушение води след себе си драстична санкция и през 2009 г. имаме драстично намаляване на нередовните курсове. А, от гледна точка на мръсно превозно средство и култура на водачите, сме си на същото ниво", добави Антон Деспотов от Центъра за градска мобилност.