
Столичният общински съвет удължи срока за движение на нощните линии на градските автобуси. Така гражданите ще могат да ползват транспорта след полунощ поне до края на октомври.
Всяка нощ общо около 200 човека пътуват с нощните автобуси на Столичния градски транспорт. Всички автобуси се засичат по едно и също време на спирката пред Народната библиотека. В номер 605 от "Дружба" до "Обеля" екипът на bTV среща Светлин - баскетболист и редовен пътник в този автобус след полунощ.
"По принцип като си тръгвам вечер късно от някъде и е много по-добре да си хвана градския транспорт, от колкото да се дават пари за такси", обясни Светлин.
Светлин не е изключение. Почти всички, които ползват нощния транспорт, постъпват като него, разказва шофьорът на автобуса.
- Не правят проблеми, ама никой не иска билети, всеки си се вози така, обясни шофьорът Владимир Маникатов.
- Колко билетчета продавате на нощна смяна?
- Два билета, никой не иска
От Центъра за градска мобилност все още не са наясно дали са на загуба или на печалба от поддържането на нощните линии.
"На този етап не можем да преценим каква точно е икономическата ефективност, тъй като са летни месеци - засега все още експериментираме в тая сфера", заяви Антон Деспотов, от Центъра за градска мобилност.
До момента няма регистрирани инциденти с пътници в нощните автобуси.
"Има и доста цветущи картинки, обаче има всякакви хора, от хора, които се прибират късно от работа до, както казвате вие, по подпийнали, търсещи начин да се приберат, всякакви хора има".
Тази нощ Светлин пропътува разстоянието от "Дружба" до "Надежда" за два пъти по-малко време отколкото през деня. Освен време, спести и пари - ако нямаше автобус, трябваше да даде 15 лева за такси.