Въпреки завърналата се зима и дългите почивни дни, в София продължава градежът на метрото. Най-активно се строи около Централна гара. Някъде под минувачите по бул. "Мария Луиза" денонощно работи уникалната тунелокопаеща машина.

Участъкът от "Надежда" до булевард "Черни връх" е с дължина 6,4 км. По него е предвидено да има 7 метростанции. Той най-сетне ще свърже метрото с важни и стратегически обекти като Централната гара и Националния дворец на културата.

340 000 пътника ще могат да се возят в този участък дневно, а времето, за което ще стига метромотрисата от една до друга спирка, е между 2,5 и 3 минути. Това означава, че разстоянието "Надежда" - "Хладилника" ще се взима за 20-ина минути.

На "Ломско шосе" строежът също е почти готов. В момента е завършена 80 на сто от метростацията и 60 на сто от участъците. На метростнация "Банишора" в момента изливат дъното на вътрешната конструкция. Следва хидроизолацията и още една плоча.

Вторият лъч на метрото по план трябва да бъде приключен през есента на 2012 година. Засега обаче работата се върши по-бързо и разчетите показват, че линията ще бъде пусната около 4 месеца по-рано. Иначе в бъдеще е предвидена и трета линия, която ще започва от квартал "Княжево", ще минава през централната градска част и ще свършва на "Ботевградско шосе". За строителството й обаче още текат конкурси и кога ще бъде започната, респективно готова, е твърде рано да се каже.